Boże Narodzenie to jeden z najbardziej intensywnych okresów dla sektora FMCG, a co za tym idzie – również dla logistyki. Liczba zamówień związanych z dystrybucją produktów rośnie, a magazyny przygotowują się na rekordowe wyniki sprzedaży w sklepach internetowych. Za każdym prezentem, który znajdzie się pod choinką, i każdym produktem na świątecznym stole stoi skomplikowany łańcuch dostaw.
W jego centrum znajduje się CHEP – firma działająca w 60 krajach, zarządzająca siecią 750 centrów serwisowych oraz 347 milionami palet i pojemników, które zapewniają stałą dostępność zoptymalizowanej sieci logistycznej. Dzięki tej skali i rozbudowanej infrastrukturze CHEP wspiera swoich klientów przez cały rok, gwarantując niezawodność i efektywność każdego dnia.
Tuż przed Wigilią do polskich magazynów docierają ciężarówki z produktami z całego świata, przygotowując je na szczyt świątecznych zakupów. W Polsce w obiegu znajduje się 38 milionów charakterystycznych niebieskich palet CHEP o różnych typach i specyfikacjach. To one umożliwiają dostarczanie produktów na półki sklepowe i do koszyków zakupowych milionów Polaków. Dzięki modelowi współdzielenia, naprawy i ponownego wykorzystania palet, CHEP nie tylko optymalizuje procesy dostaw, ale także minimalizuje wpływ na środowisko, wspierając zrównoważony rozwój.
– Święta to wyjątkowo wymagający czas dla logistyki. W czwartym kwartale roku wolumen transportowy zwykle osiąga najwyższe wartości. Naszą misją jest zwiększanie efektywności i trwałości łańcuchów dostaw naszych klientów, aby wszystkie produkty dotarły na czas i w sposób przyjazny dla środowiska – Izabella Ciborowska, dyrektor generalna CHEP Polska i kraje bałtyckie.
Choć paleta może wydawać się niewielkim elementem, jej rola w logistyce jest kluczowa. Zrównoważone platformy CHEP nie tylko przyspieszają proces dostaw, ale także znacząco redukują ślad węglowy. Ma to szczególne znaczenie w okresie świątecznym, kiedy transport osiąga swoje szczytowe wartości, a logistyka działa na pełnych obrotach.
W świecie, w którym rośnie świadomość ekologiczna, CHEP wyznacza najwyższe standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Model gospodarki obiegu zamkniętego, w którym działa firma, pozwala na ograniczenie zużycia zasobów naturalnych oraz zmniejszenie emisji CO₂. W 2024 roku CHEP pomógł swoim klientom zredukować emisję o 1,8 miliona ton CO₂, co odpowiada zużyciu około 3,9 miliona baryłek ropy. Firma zaoszczędziła również 4265 milionów litrów wody, co można porównać do 1706 olimpijskich basenów, oraz uniknęła wykorzystania 2,2 miliona metrów sześciennych drewna, co odpowiada około 2,1 miliona drzew. Dodatkowo, zapobiegła wygenerowaniu 1,3 miliona ton odpadów – równowartości masy 178 wież Eiffla. W ramach drugiego programu zrównoważonej uprawy drzew CHEP posadził 1,7 miliona nowych drzew, wspierając ochronę zasobów naturalnych.
– Święta przypominają nam, że najważniejsze wartości to te, które łączą ludzi – także w biznesie. Dlatego w CHEP kładziemy szczególny nacisk na współpracę, która przynosi korzyści zarówno naszym klientom, jak i środowisku – dodaje Izabella Ciborowska.
Link do strony artykułu: https://blog.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/chep-wspiera-efektywnosc-lancucha-dostaw-podczas-swiatecznego-pedu